$BEGIN úù|08-|07=|15þ Pravidla psan¡ ‡l nk– do V˜hnˆ þ|07=|08-ùú |07 (platn  od 10.1.1997) |15þ|071|15þ|07 ‡l nek by mˆl m¡t alespo¤ nˆco spole‡n‚ho s po‡¡ta‡em |15-|07 uv¡tali bychom sp¡¨e ‡l nky do rubrik po‡¡ta‡, programovan¡, demosc‚na, ale fantazii se meze nekladou...:) |15þ|072|15þ|07 ‡l nek by mˆl m˜t n sleduj¡c¡ parametry: |15-|07 k¢dov n¡ b©¡ Kamenick˜ch |15-|07 okraje: lev˜ 6 a prav˜ 74 |15-|07 zarovn v n¡ bez rozdˆlov n¡ slov (pomoc¡ DN nebo T602) |15-|07 nadpis vytvo©en˜ v MapEditu nebo ru‡nˆ (viz |15þ|077|15þ|07) |15-|07 trochu barev v nadpisu, ale i v textu (viz |15þ|076|15þ|07) |15-|07 ‡l nek za‡¡n  ozna‡en¡m $BEGIN a kon‡¡ $END |15-|07 maxim ln¡ d‚lka jednoho scrolllistu je 200 © dk–, pokud je ‡l nek del¨¡ ne‘ 200 © dk–, je nutn‚ jej rozdˆlit na v¡ce ‡ st¡ (viz. |15þ|075|15þ|07). |15þ|073|15þ|07 autor se pokus¡ odstranit pokud mo‘no v¨echny gramatick‚ chyby |15þ|074|15þ|07 pokud jsou sou‡ st¡ textu obr zky ‡i animace: |15-|07 vytvo©it tla‡¡tka s popiskami p©¡slu¨n˜ch obr zk–: p©¡klad: |15~ tohleto je fakt cool picture ~[pic1.gif]|07 |15-|07 jm‚no obr zku v hranat˜ch z vork ch mus¡ odpov¡dat jm‚nu souboru s po‘adovan˜m obr zkem ve form tu GIF87a. Animace se dod v  v 256 barevn‚m FLI souboru. (<100kB) |15-|07 m–‘ete si sami na konci ‡l nku nadˆlat labely na obrazky a p©i testovan¡ v m je prohl¡‘e‡ po stisknut¡ pat©i‡n‚ ikony zobraz¡. Zde je p©¡klad: $END ... konec ‡l nku $pic1.gif ... label obr zku v textu [pic1.gif] $PIC ... direktiva zna‡¡c¡, ‘e se jedn  o obr zek c:\vyhen\pictures\pic1.gif ... cesta ke konkr‚tn¡mu obr zku (pod¡vejte se i na konec ‡l nku...) |15-|07 nejde-li v m nat¡pat obr zek pomoc¡ PCXDUMPu, mus¡te se obr tit na Qyra, kter˜ m  kartu Action Replay a ta t¡pne prakticky v¨echno nebo zkusit tzv. Markyho metodu PCXDUMP+GW. Pust¡te PCXDump jen tak bez zad v n¡ parametr– a potom Game Wizarda p©¡kazem "gw /x". Kdy‘ pak chcete t¡pnout obr zek stisknˆte 2x lev˜ shift a z menu GW si vyberte polo‘ku: "View Current Program Screen". Potom stisknˆte kombinaci kl ves PCXDumpa a obr zek by mˆl b˜t na disku. Funguje to u 80% v¨ech her s DOS4GW extenderem, kde se norm lnˆ PCXDump nechyt . |15-|07 nov  verze Game Wizarda 32 (3.0) u‘ um¡ i t¡pat obr zky, je mnohem stabilnˆj¨¡ a pou‘¡v  docela £‡innou antistealth techniku, kterou si hl¡da INT9, tak‘e pokud v m nejde t¡pat orazky z nˆjak‚ho programu, pou‘ijte GW32. |15-|07 pro konverzi obr zk– pou‘¡vejte Pater–v PictView. |15þ|075|15þ|07 pokud chcete za©adit do ‡l nku i nˆjak˜ pod‡l nek ‡i pouze jeho dal¨¡ str nku, vytvo©te tla‡¡tko podle p©¡kladu: |15~ tak tady tohleto je tla‡¡tko, kter˜m se dostanete na 2. st nku ~[2ndpage]|07 a za koncem prim rn¡ho ‡l nku ($END) n sleduje ozna‡en¡ sekund rn¡ho ‡l nku. (pod¡vejte se na konec ‡l nku...) |15þ|076|15þ|07 barvy se v textu zad vaj¡ pomoc¡ zna‡ek patrn˜ch z n sleduj¡c¡ho p©¡kladu: |15-|07 barvy textu: |00Black|07,|01Blue|07,|02Green|07,|03Cyan|07,|04Red|07,|05Blink|07, |06Brown|07,|07LightGray|07,|08DarkGray|07,|09LightBlue|07,|10LightGreen|07, |11LightCyan|07,|12LightRed|07,|13LightMagenta|07,|14Yellow|07,|15White|07 |15-|07 barvy pozad¡:|15 ||0Black||0|07,|15||1Blue||0|07,|15||2Green||0|07,|15||3Cyan||0|07,|15||4Red||0|07,|15||5Blink||0|07,|15||6Brown||0|07,|15||7LightGray||0|07 |15-|07 ‡¡sla barev odpov¡daj¡ stadardn¡ BIOS konvenci, kromˆ ‡.5 |15-|07 n zvy odpov¡daj¡ ofici ln¡mu ozna‡en¡ barev v BP70 |15þ|077|15þ|07 design a grafickou £pravu V˜hnˆ zaji¨Ÿuje Exorcist, pokud tedy nepat©¡te mezi nadan‚ grafiky, doporu‡uji v m, nechat si udˆlat ANSi obr zek pro v ¨ ‡l nek od nˆj, jestli‘e si jej ale chcete vytvo©it sami, m–‘ete pou‘¡t m–j program MapEdit nebo ACiDDraw a p©¡slu¨n‚ konvertory do form tu V˜hnˆ, p©¡padnˆ konvertor z PCX do ANSi (pouze pro pokro‡il‚ ANSi-grafomany). V¨echny uveden‚ programy jsou sou‡ st¡ V˜he¤-Kitu. |15þ|078|15þ|07 v˜sledn  podoba ‡l nku bude dod na v t‚to podobˆ: file.00x ... (x je ‡¡slo V˜hnˆ do nˆho‘ bude ‡l nek za©azen) mˆl by obsahovat hotovou verzi ‡l nku ve form tu V˜hnˆ i s nadpisem, barvami, exportovan˜m ANSi obr zkem (nap©. nadpis) s pat©i‡nou £pravou. |15-|07 hybridy typu doc, 602 a podobn‚ vrac¡me zpˆt ! |15þ|079|15þ|07 pokud m te speci ln¡ p© n¡, ohlednˆ za©azen¡ ‡l nku do V˜hnˆ, napi¨te na konec souboru: "Pozn mka pro ReDoxe:" a svoji p©ipom¡nku. |15þ|0710|15þ|07 pokud ‡l nek nespl¤uje v¨ech 9 pravidel, nebude za©azen do V˜hnˆ. |15-|04 ReDox|15 - $END $pic1.gif $PIC c:\vyhen\pictures\pic1.gif $2ndpage |15þ|07 Pro z jemce tu m m je¨tˆ seznam direktiv a pom–cek formatu V˜hnˆ s podrobn˜m popisem. |15-|07 Pokud pot©ebujete zobrazit rezervovan‚ znaky form tu V˜hnˆ postupujte takto: || tohle je jedna pajpa ~~ a tohe je tilda. |15-|07 V ‡l nc¡ch, kter‚ maj¡ mnoho scrollinst– je vhodn‚ udˆlat na konci go-back button t¡mto zp–sobem: |15~ GO BACK ~[|2]|07 [||n], kde n je po‡et nad‡l nk– (tedy po‡et stisk– prav‚ho tla‡¡tka, kter‚ by jinak musel u‘ivatel vykonat). |15-|07 Pokud je © dka obsahuj¡c¡ nap©¡klad nˆjak˜ ANSi obr zek del¨¡ ne‘ 256 znak–, ©e¨te tento probl‚m takto:|15 ||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15ohlejef||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15dlouharadka||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15ohlejef||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15dlouharadka||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15ohlejef||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15dlouharadka||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15$ ||1|02t||0|15ak||1|02t||0|15ohlejef||1|02t |15$|07 na konci © dky ur‡uje, ‘e n sleduj¡c¡ © dka v datov‚m souboru je pouze pokra‡ov n¡ t‚ sam‚ © dky na obrazovce. |15-|07 Direktiva $BEGIN zna‡¡ za‡ tek hlavn¡ho ‡l nku (homepage), $xxxxxxx (kde xxxxxxx je sled n hodnˆ vybran˜ch znak–, kter‚ ov¨em mus¡ odpov¡dat konvenci DOSu pro n zvy soubor– bez koncovek, to znam‚n , ‘e te‡ka a jin‚ pasqvily nejsou povoleny) p©edstavuje label nˆjak‚ho pod‡l nku. Loader je casesensitivn¡, to znamen , ‘e labely Clanek a clanek jsou odli¨n‚. |15-|07 $END je ukon‡ovac¡ direktiva ka‘d‚ho ‡l nku. Jak label ‡l nku, tak label $END mus¡ b˜t napsan‚ osamocenˆ na © dce a ukon‡eny rovnou znaky CR/LF, jinak budou br ny jako sou‡ st textu. |15-|07 $EXPORT umo‘¤uje prov‚dst export nˆjak‚ho textu, kter˜ nemus¡ b˜t zobrazov n ve V˜hni (nap©¡klad dlouh˜ zdorj k). Jeho z pis se prov d¡ t¡mto zp–sobem: $END ... konec ‡l nku $EXPORT kravina.txt ... jm‚no souboru do nˆho‘ se bude exportovat blablablablabl .... n sleduje chaotick˜ text sdasdasd d asdas a asd k dkasdklasdasd $END ... konec ‡ sti ur‡en‚ k exportu |15-|07 $EXPBIN m  podobn‚ vlastnosti jako $EXPORT, ale neprov d¡ export z halvn¡ho textov‚ho modulu V˜hnˆ, n˜br‘ z extern¡ bin rn¡ ‡ sti. (nap©¡klad se pou‘¡v  pro export nˆjak‚ho obr zku atp.) Jeho pou‘it¡ je patrn‚ z n sleduj¡c¡ho p©¡kladu: $END ... konec ‡l nku $EXPBIN kravina.gif ... jm‚no souboru do nˆho‘ se bude exportovat 123456 ... relativn¡ offset dat v datov‚m ‡ sti vyhenx.exe 16300 ... po‡et bajt–, kter‚ se maj¡ exportovat Direktivy $EXPORT a $EXPBIN nejsou funk‡n¡ v prohl¡‘ec¡ f zi, to znamen , ‘e jejich funkce se projev¡ a‘ po zkompletovan¡ V˜hnˆ. |15-|07 $PIC a $FLI jsou p©edev¨¡m intern¡ direktivy, jejich realn‚ pou‘it¡ se podob  p©¡kladu u $EXPBIN... to znamen , ‘e se jimy editor ‡l nk– nemus¡ zab˜vat. (Speci lan¡ prodoba $PIC je vysvˆtlena v hlavn¡ ‡ sti tohoto popisu form tu V˜hnˆ) $END